Dreng / mand36 år
Hey jeg ville høre om du kan fortælle mig om der er chance for jeg kan blive testet positiv i politiets spyt test efter 12 dage uden jeg har røget??? det skal lige siges jeg har røget som en skorsten Ca 5-8 gram om dagen i 16 år

Svar fra rusmiddelekspert Thorsten Hauerslev Larsen
Hej.
Det er svært at give et nøjagtig svar på dit spørgsmål, men generelt kan cannabis spores i spyt i op til 6 timer efter indtagelse. Men det er vigtigt at bemærke, at dette er et gennemsnit, og der kan være store individuelle variationer.
For eksempel:
• Politiets spyttest: Politiets spyttest har typisk en detektionsgrænse på 5 ng/ ml og kan måle THC i op til 18 timer tilbage.
• Kommercielle spyttest: Kommercielle spyttest har ofte en højere detektionsgrænse og kan måle THC i op til 6 timer tilbage.
• Laboratorietest: Laboratorietest er mere følsomme og kan detektere THC i spyt i op til 24 timer.
Håber at du kunne bruge svaret til noget.
Mvh Thorsten