20 år
Hej, jeg kontakter jer, fordi jeg står over for et problem, som jeg ikke selv kan løse. Jeg er afhængig af tramadol og har været det i de seneste 2 år. Min krop føles ude af stand til at klare sig uden pillerne, og hver gang jeg forsøger at stoppe, skriger min krop efter dem. Jeg tænker hver dag på, hvor dårligt jeg har det, nu hvor stoffet kontrollerer mig i stedet for omvendt. Jeg har brug for professionel hjælp; ellers ved jeg ikke, hvordan det ender, hvad skal jeg gøre??

Svar fra rusmiddelekspert Thorsten Hauerslev Larsen
Hej.
Det er en virkelig hård situation du er havnet i. Jeg kan godt forstå at du ønsker hjælp til at komme videre, for det er meget svært at stoppe på egen hånd, når man har udviklet en alvorlig afhængighed af opioider.
Du skal hurtigst muligt henvende dig i den kommunale rusmiddelbehandling, i den kommune hvor du bor. Det er gratis og de kan vurdere hvilken hjælp du har brug for og sørge for at du får den. Der er behandlingsgaranti, hvilket vil sige, at fra det tidspunkt du henvender dig og til behandlingsforløbet opstart, må der maksimalt gå 14 dage.
På dit lokale rusmiddelcenter er du i gode hænder, og de skal nok hjælpe dig i mål.
Hvis du følger dette link finder du en liste over rusmiddelcentre i Danmark, med kontakt informationer.
Håber at du kan bruge dette svar.
Med venlig hilsen Thorsten